Joomla extensions and Joomla templates by JoomlaShine.com
Početna arrow Aktivni odmor arrow Pješačke staze
Pješačke staze PDF Ispis E-mail

Vrbničke pješačke staze predstavljaju dio opsežnijeg projekta pod nazivom „otočka transverzala“. Šetajući brežuljcima i vrletima možete uživati u netaknutoj flori i fauni, gromačama i ostacima crkvica te prekrasnom pogledu na Velebitski kanal.

Na raspolaganju su četiri rute šetnica.

1. Vrbnička  planinarska  obilaznica

VRBNIK - POD ČERENEC - UVALA  POTOVOŠĆE - UVALA SRŠĆICA - VINCA – TRNOVICA -  KOTA (387m) - NAVRHVALA - VALNIŠĆE - POD MALI HLAM - MALI HLAM (446 m) - HLAM (425 m) – ČIČIŠĆE - LUG - VRBNIK

Dužina staze: 25 km
Vrijeme hoda: 9h
Težina: Vrlo zahtjevna staza

Iz centra Vrbnika ulicom Grohot (ostaci crkvice Sv. Mavra iz 11. st.) stiže se na križanje Pod Čerenec, gdje se skreće ulijevo. Asfaltirana cesta s prekrasnim pogledom na Vinodolski kanal vodi nas u uvalu Potovošće (mogućnost kupanja). Na samom kraju plaže skrećemo ulijevo, a staza vodi iznad uvale Sv. Jurja (ostaci crkvice Sv. Jurja iz 12. st) u pravcu uvale Sršćica (mogućnost kupanja) i do predjela zvanog Vinca (ostaci crkvice Sv. Nikole iz 15. st., ornitološki rezervat). Na obalnom području postoji znatan broj pećina, koje su stoljećima služile kao zaklon ribarima, barkama, ali i gusarima, uskocima i lopovima, naročito u vrijeme ratova. Nastavak slijedi uzbrdo strmom stjenovitom stazom preko Trnovice (lokva) i ulazi u dugi kameni klanac sve do Kote 387m. Preko prostranih visoravni Navrhvala, Valnišća i Podole, gdje ljeti pasu mnogobrojna stada ovaca, dolazi se pod M. Hlam, raskršće putova za Vrbnik, Žanac i Mali Hlam, najviši vrh na području općine Vrbnik. Strmom stazom dolazi se do M. Hlama (446m), gdje se pruža predivan pogled ne samo na druge dijelove otoka Krka, nego i na vrhove Velebita, Risnjaka, Učke, otoka Cresa, Plavnika, sve do Prvića, Sv. Grgura i Raba. Lakši silazni dio dionice vodi preko Hlama (425m) i Čičišća do Luga (Vrbničko polje) i izlazi na  raskršće kraj crkvice Sv. Nedije iz 1445. godine. Cesta nas vodi desno do križanja Pod Čerenec, a zatim se lijevo ulicom Grohot spuštamo u centar Vrbnika.

2. Putovima Frankopana

VRBNIK - KOSTRIJ - UVALA MELSKA - UVALA SV. MAREK - RISIKA - GRADEC (utvrda) - STOZA - ROVOZNIK - VRBNIČKO POLJE - LUG - POD ČERENEC – VRBNIK

Dužina staze: 20  km
Vrijeme hoda: 5h
Težina: Srednje zahtjevna staza

Iz centra Vrbnika ulicama Japnenica i Bočina stižemo na predio zvan Kostrij. Pitomim krajolikom obrastao uvijek zelenom mahačom (resika) i planikom nastavljamo ravno sve do uvale Melska (mogućnost  kupanja). Ukoliko produžimo dalje, staza nas vodi do uvale Sv. Marek, najveće pješčane plaže na otoku Krku, i do ostataka veoma stare crkvice Sv. Marka. Ukoliko skrenemo stazom ulijevo dolazimo u Risiku. Risika se prvi put spominje 1284. g., a u središtu mjesta nalazi se crkva Sv. Jeronima. Nastavak puta vodi do Gradeca i utvrde Gradec, ruševina dvorca krčkih knezova Frankopana i ostataka crkvice Sv. Duha. Na slijedećem raskršću, skrećući lijevo, dolazimo na Stozu, a onda idemo opet lijevo, do izvora pitke vode na Rovozniku. U neposrednoj blizini nalazi se i kapelica Sv. Marije Magdalene, u kojoj se, prema legendi, oženio posljednji otočki Frankopan. Stazom što vijuga kroz plodno Vrbničko polje, zasađeno žlahtinom, stižemo do Luga i izlaza na raskršće kraj crkvice Sv. Nedije ( iz  1445. g.). Nastavljajući desno do slijedećeg raskršća i onda skrećući lijevo, vraćamo se na polazište.

3. Hodočasnički put

VRBNIK - POD ČERENEC - POD MALI HLAM - ŽANAC

Dužina staze: 8 km
Vrijeme  hoda: 4 sata
Težina: Srednje zahtjevna staza

Iz centra Vrbnika, ulicom Grohot (ostaci crkvice Sv. Mavra iz 11. st., na istoimenom brežuljku), stiže se na križanje Pod Čerenec. Prema narodnoj predaji matični dio Vrbnika najprije je bio na brežuljku Sv. Mavra, gdje su se poslije nalazili dvorac/kaštel knezova Krčkih i crkva Sv. Mavra, ali su se stanovnici zbog bolesti preselili u postojeće, manje naselje na hridi. Na raskršću nastavljamo stazom ravno, penjući se carstvom kamena i samoniklog mirisnog bilja, uživajući u prekrasnom pogledu na morsko plavetnilo Vinodolskog kanala i šumovitog Velebita. Ispod Malog Hlama, najvišeg vrha naše općine, na raskršću putova, započinje spuštanje prema predjelu nazvanom Žanac ( izvor pitke vode). Putem nailazimo na mnogobrojne lokve, koje služe da napoje žedna grla stada ovaca. Na blagdan Velike Gospe, ovom su stazom hodočasnici pohađali Zavjetnu crkvu Majke Božje Goričke u Batomlju.

4. Putovima vrbničkih težaka

VRBNIK - POD ČERENEC - LUG - VRBNIČKO  POLJE - ROVOZNIK - STOZA - MATIJEV STAN - MISUČAJNICA - BRANUŠINE - ČIČIŠĆE - LUG - POD ČERENEC - VRBNIK

Dužina staze: 22  km
Vrijeme  hoda: 5h
Težina: Srednje zahtjevna staza

Iz centra Vrbnika, ulicom Grohot dolazimo na križanje putova za Žanac i uvalu Potovošće te skrećemo desno. Prije crkvice Sv. Nedije (iz 1445. g.) idemo lijevo te ulazimo u Vrbničko polje, zasađeno nadaleko poznatom Vrbničkom žlahtinom na površini od  100 ha. Od Luga staza sred cijelog Vrbničkog polja vodi do izvora pitke vode na Rovozniku. Desno možemo skočiti do kapelice Sv. Marije Magdalene, u kojoj se, prema legendi, oženio posljednji otočki Frankopan, a staza lijevo, preko Stoze, Matijevog (pastirskog) stana i Misučajnice (lokve), vodi u područje gdje ljeti i zimi pasu stada ovaca. U proljeće i rano ljeto na ovim prostorima procvate tisuće busena kuša i magriža, a zrak je ispunjen divljim i opojnim mirisom tek rascvjetalih cvjetova. Cijeli krajolik izgleda kao prostrani sag prekriven modrim, ljubičastim i žutim tkanjem. Kamene kućice, pastirski stani, razasuti su na cijelom području, budući su nekada u njima, danju i noću, boravili vrbnički pastiri. Kraj lokve na Misučajnici nakon 30-tak metara po asfaltu skreće se desno za Branušine. Na kraju dugačke gromače (suhozida) skreće se desno za Lug ili se može nastaviti ravno prema M. Hlamu (446m). Silaskom ponovno u Vrbničko polje, prateći oznake stiže se ponovno u Vrbnik

Korisni savjeti i upute:
Prije polaska provjerite vremensku prognozu, obujte čvrste tenisice ili planinarske cipele, a odjeću prilagodite godišnjem dobu ( laganiju za ljeto, kapu ili šešir radi zaštite od sunca, jaknu ili deblju majicu tijekom proljeća i jeseni, a vjetrovku i kabanicu zimi ). Ponesite dovoljno tekućine, hrane po potrebi, nož, flaster, zavoj, sat, mobitel, sunčane naočale, fotoaparat.
Krenite na put u društvu, pratite oznake na terenu, i idite samo označenim stazama.
Molimo da ne bacate otpad, ne palite vatru, ne rušite i ne preskačite suhozide (gromače), pažljivo otvarate i zatvarate sva vrata na koja naiđete na stazi, ne berete grožđe, smokve i zaštićeno bilje, ne tjerate ovce i divlje životinje.
Navedenim pješačkim stazama krećete se na vlastitu odgovornost.
Važniji telefonski brojevi: Policija (92), Vatrogasci (93), Hitna pomoć (94), Hrvatska gorska služba spašavanja (112).

Planinarsko društvo 'Obzova' otok Krk

Ornitološki rezervat GLAVINA

Grivica 4
51000 Rijeka

Zahvaljujemo Mariji V. i S. Janekoviću iz PD Obzova na ustupljenim fotografijama.

Google prevoditelj

Kontakt

TZO Vrbnik, Placa vrbničkog statuta 4, 51516 Vrbnik

Tel/Fax: +385 51 857 479

E-mail: Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript