Vrbnik kao inspiracija

Vrbničke pješačke staze predstavljaju dio opsežnijeg projekta pod nazivom „otočka transverzala“. Šetajući brežuljcima i vrletima možete uživati u netaknutoj flori i fauni, gromačama i ostacima crkvica te prekrasnom pogledu na Velebitski kanal.

VRBNIK - POD ČERENEC - UVALA  POTOVOŠĆE - UVALA SRŠĆICA - VINCA – TRNOVICA -  KOTA (387m) - NAVRHVALA - VALNIŠĆE - POD MALI HLAM - MALI HLAM (446 m) - HLAM (425 m) – ČIČIŠĆE - LUG - VRBNIK

Dužina staze: 25 km
Vrijeme hoda: 9h
Težina: Vrlo zahtjevna staza

Iz centra Vrbnika ulicom Grohot (ostaci crkvice Sv. Mavra iz 11. st.) stiže se na križanje Pod Čerenec, gdje se skreće ulijevo. Asfaltirana cesta s prekrasnim pogledom na Vinodolski kanal vodi nas u uvalu Potovošće (mogućnost kupanja). Na samom kraju plaže skrećemo ulijevo, a staza vodi iznad uvale Sv. Jurja (ostaci crkvice Sv. Jurja iz 12. st) u pravcu uvale Sršćica (mogućnost kupanja) i do predjela zvanog Vinca (ostaci crkvice Sv. Nikole iz 15. st., ornitološki rezervat). Na obalnom području postoji znatan broj pećina, koje su stoljećima služile kao zaklon ribarima, barkama, ali i gusarima, uskocima i lopovima, naročito u vrijeme ratova. Nastavak slijedi uzbrdo strmom stjenovitom stazom preko Trnovice (lokva) i ulazi u dugi kameni klanac sve do Kote 387m. Preko prostranih visoravni Navrhvala, Valnišća i Podole, gdje ljeti pasu mnogobrojna stada ovaca, dolazi se pod M. Hlam, raskršće putova za Vrbnik, Žanac i Mali Hlam, najviši vrh na području općine Vrbnik. Strmom stazom dolazi se do M. Hlama (446m), gdje se pruža predivan pogled ne samo na druge dijelove otoka Krka, nego i na vrhove Velebita, Risnjaka, Učke, otoka Cresa, Plavnika, sve do Prvića, Sv. Grgura i Raba. Lakši silazni dio dionice vodi preko Hlama (425m) i Čičišća do Luga (Vrbničko polje) i izlazi na  raskršće kraj crkvice Sv. Nedije iz 1445. godine. Cesta nas vodi desno do križanja Pod Čerenec, a zatim se lijevo ulicom Grohot spuštamo u centar Vrbnika.