PUTOVIMA VRBNIČKIH TEŽAKA

VRBNIK – POD ČERENEC – LUG – VRBNIČKO POLJE – ROVOZNIK – STOZA – MATIJEV STAN – MISUČAJNICA – BRANUŠINE – ČIČIŠĆE – LUG – POD ČERENEC – VRBNIK

Dužina staze: 22 km
Vrijeme hoda: 5 sati i 30 minuta
Težina: srednje zahtjevna staz

Iz centra Vrbnika, ulicom Grohot dolazimo na križanju putova za Žanac i uvalu Potovošće, te skrećemo desno. Prije crkvice Sv. Nedije (iz 1445. g.) idemo lijevo te ulazimo u Vrbničko polje, zasađeno nadaleko poznatom Vrbničkom žlahtinom na površini od 100 ha. Do izvora pitke vode na Rovozniku možemo doći stazom kroz vinograd ili rubnom stazom koja ga omeđuje. Desno možemo skočiti do kapelice Sv. Marije Magdalene, u kojoj se, prema legendi, oženio posljednji otočki Frankopan, a staza lijevo, preko Stoze, Matijevog (pastirskog) stana i Misučajnice (lokve), vodi nas u područje gdje ljeti i zimi pasu stada ovaca. U proljeće i rano ljeto na ovim prostorima procvate tisuće busena kuša i magriža, a zrak je ispunjen divljim i opojnim mirisom tek rascvjetalih cvjetova. Cijeli krajolik izgleda kao prostrani sag prekriven modrim, ljubičastim i žutim tkanjem. Kamene kućice, pastirski stani, razasuti su na cijelom području, budući su nekada u njima, danju i noću, boravili vrbnički pastiri. Danas nas oni samo podsjećaju na prošla vremena i na vrijedne ljude. Kraj lokve na Misučajnici nakon 30-tak metara po asfaltu skreće se lijevo za Branušine. Na kraju dugačke gromače (suhozida) skreće se lijevo za Lug ili se može nastaviti ravno prema M. Hlamu (446m). Na Čičišću lijevo silazi se ponovno u Vrbničko polje i dalje u Vrbnik. Nastavljajući ravno široka staza vodi sve do Tohoraja i spušta se u centar Vrbnika. Sa staze se pruža nezaboravan pogled na Vrbnik i cijelo Vrbničko polje, te vrhove Velebita, Risnjaka i Učke.