VRBNIČKA PLANINSKA OBILAZNICA

VRBNIK – POD ČERENEC – UVALA POTOVOŠĆE – UVALA SRŠĆICA – VINCA – TRNOVICA – KOTA 387 – NAVRHVALA – VALNIŠĆE – POD MALI HLAM – MALI HLAM (446 m) – HLAM (425 m) – ČIČIŠĆE – LUG – VRBNIK

Dužina staze: 24 km
Vrijeme hoda: 8h
Težina: Vrlo zahtjevna staza

Iz centra Vrbnika ulicom Grohot (ostaci crkvice Sv. Mavra iz 11. st.) stiže se na križanje Pod Čerenec, gdje se skreće ulijevo. Asfaltirana cesta s prekrasnim pogledom na Vinodolski kanal vodi nas u uvalu Potovošće (mogućnost kupanja). Na samom kraju plaže skrećemo ulijevo, a staza vodi iznad uvale Sv. Jurja (ostaci crkvice Sv. Jurja iz 12. st) u pravcu uvale Sršćica (mogućnost kupanja) i do predjela zvanog Vinca (ostaci crkvice Sv. Nikole iz 15. st., ornitološki rezervat). Na obalnom području postoji znatan broj pećina, koje su stoljećima služile kao zaklon, ribarima, barkama, kao skloništa za opremu i hranu, ali i gusarima, uskocima i lopovima, naročito u vrijeme ratova. Nastavak slijedi uzbrdo strmom stjenovitom stazom preko Trnovice (lokva) i ulazi u dugi kameni klanac sve do kote 387. Preko prostranih visoravni Navrhvala, Valnišća i Podole, gdje ljeti pasu mnogobrojna stada ovaca, dolazi se pod M. Hlam, raskršće putova za Vrbnik, Žanac i Mali Hlam, najviši vrh na području općine Vrbnik. Strmom stazom do­lazi se do M. Hlama (446 m), gdje se pruža predivan pogled ne samo na druge dijelove otoka Krka, nego i na vrhove Velebita, Risnjaka, Učke, otoka Cresa, Plavnika, sve do Prvića, Sv. Grgura i Raba. Lakši silazni dio dionice vodi preko Hlama (425 m) i Čičišća do Luga (Vrbničko polje) i izlazi na raskršće kraj crkvice Sv. Nedije iz 1445. godine. Cesta nas vodi desno do križanja Pod Čerenec, a zatim se lijevo ulicom Grohot spuštamo u centar Vrbnika. Prije Čičišća dolazi se na široku stazu koja vodi sve do Tohoraja i također se spušta u centar Vrbnika. Sa staze se pruža nezaboravan pogled na Vrbnik i cijelo Vrbničko polje.